Prawidłowe odżywianie w ciąży

ciąża
Ciąża - zdjęcie ze strony Pixabay.com

Nie ulega wątpliwości, że odżywianie podczas ciąży jest jedną z najważniejszych kwestii, jakie mają wpływ zarówno na zdrowie matki, jak i dziecka. Należy jednak wystrzegać się od założenia, że kobieta powinna jest za dwoje, lecz dla dwojga. Dotyczy to przede wszystkim wszelkiego rodzaju witamin i substancji odżywczych, które trzeba umiejętnie dobierać. Jak się okazuje, bardzo ważnym elementem w diecie przyszłej mamy okazuje się być błonnik, a także posiłki bogate w sole mineralne, które pozwolą uniknąć obecnych podczas ciąży zaparć.

Oprócz tego niezbędne w diecie są także warzywa, ciemne pieczywo i otręby owsiane, które skutecznie wprowadzą w dietę wiele odżywczych substancji, mających pozytywny wpływ na rozwój dziecka.  Te ostatnie możemy jeść razem z jogurtem, dodane do surówek, sałatek i wszelkiego rodzaju lekkich potraw. Warto także zwrócić uwagę na ilość przypraw, dodawanych do dań. Te gotowe, kupione w sklepie, niestety nie spełniają swojego zadania. Bardzo często mają w swoim składzie glutaminian sodu, który ma negatywny wpływ na układ krążenia kobieta i szkodzi zdrowiu dziecka.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*